پارت وي پيان گواهينامه ioXt را دريافت مي‌كند

۲۳ بازديد

پارت وي پيان خوشحال است كه اعلام مي‌كند برنامه Android ما از قبل داراي ioXt است. انطباق ما با استانداردهاي امنيتي ioXt بر تعهد پارت وي پيان به گشودگي و شفافيت تأكيد مي‌كند.

IoXt Alliance تيمي از آزمايشگاه‌هاي امنيت سايبري است كه با همكاري سازمان‌هايي مانند Google، Amazon و اين نام مجاز نمي باشد Trust Initiative انجام مي‌شود. هدف نهايي آنها بهبود امنيت براي صنعت اينترنت اشيا، كمك به مصرف كنندگان در جريان ماندن و مسئوليت پذيري بيشتر شركت‌ها است.

 

امنيت اينترنت اشيا چيست؟

اينترنت اشيا an يك اكوسيستم به هم پيوسته از دستگاه‌هاي "هوشمند" است كه مي‌تواند با يكديگر ارتباط برقرار كرده و اطلاعات را به اشتراك بگذارد. تقريباً هر سخت افزار متصل مي‌تواند يك دستگاه IoT باشد - يخچال هوشمند، يك فيت بيت پوشيدني يا حتي اتومبيلي با اتصال اينترنت. دستگاه‌هاي اينترنت اشيا widely به طور گسترده‌اي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، حتي اگر اصطلاحات براي بسياري از افراد هنوز جديد باشد.

 

اگرچه فناوري‌هاي اينترنت اشيا بسيار مفيد هستند، اما همچنين مي‌توانند كاربران را در معرض حملات سايبري و سرقت اطلاعات قرار دهند. اگر دستگاه اينترنت اشيا uns ايمن نداريد - مانند دوربيني كه در ايوان شما به اينترنت دسترسي دارد - بازيگران بد مي‌توانند اطلاعات شما را بدزدند و دستگاه را بدزدند.

 

يك دقيقه وقت بگذاريد و به اين فكر كنيد كه چه تعداد از اين وسايل را در خانه خود داريد. آيا مي‌توانيد با اطمينان بگوييد كه همه آنها در برابر هكرها محافظت شده و محافظت مي‌شوند؟ اين نقطه صدور گواهينامه ioXt است. با تأييد ioXt، از محافظت از دستگاه اطمينان حاصل مي‌كنيد.

اتحاد پارت وي پيان و ioXt

فرزاد، استراتژيست محصولات در پارت وي پي ان گفت: "پارت وي پيان خوشحال است كه عضو اتحاد ioXt است." "ما معتقديم كه رويكرد ioXt منجر به ايجاد يك فضاي ديجيتالي شخصي‌تر، شفاف و امن‌تر خواهد شد.

 

"هدف از ايجاد مكانيزم انطباق كه تقريباً همه جنبه‌هاي دستگاههاي متصل به اينترنت را پوشش دهد، بلندپروازانه است. با اين حال، اگر مورد قبول عموم مردم قرار گيرد، مفهوم جديدي ايجاد مي‌كند - بازار متمايزي كه در اطراف چيزها و خدمات ايمن ساخته شده است، از نرم افزار اين نام مجاز نمي باشد گرفته تا لامپ، كه هم براي مصرف كنندگان و هم براي مشاغل مفيد خواهد بود.

 

"IoXt در حال ايجاد سازوكاري مطابق با رعايت روشني و آسان است كه اميدواريم منجر به پيوستن بيشتر شركت‌هاي سازگار با امنيت شود."

 

استاندارد جديد براي امنيت صنعتي

هدف اتحاد ioXt انطباق در سطح صنعت با مقررات امنيتي و حريم خصوصي آنها است. پارت وي پيان خوشحال است كه در اين طرح شركت مي‌كند، هم به عنوان يك شريك و هم به عنوان يك مالك محصول مجاز.

 

اين نام مجاز نمي باشد Trust Initiative، همراه با آزمايش و صدور گواهينامه ioXt، مي‌تواند به حفظ يكپارچگي خدمات اين نام مجاز نمي باشد كمك كند. گواهينامه IoXt به حفظ اعتماد و حسن نيت برقرار شده با مشتريان موجود كمك مي‌كند، در حالي كه به كاربران بالقوه اطمينان مي‌دهد كه در صورت انتخاب سرويس مجاز، داده‌هاي آنها ايمن خواهد بود.

 

برد ري، مدير CTO از ioXt Alliance، بر اهميت اطمينان مصرف كننده در صنعت اين نام مجاز نمي باشد تأكيد كرد:

 

"كاربران براي محافظت از داده‌ها و هويت خود به اين نام مجاز نمي باشد خود اعتماد مي‌كنند. برنامه صدور گواهينامه ioXt Alliance اعتماد و شفافيت مورد نياز كاربران را براي تصميم گيري آگاهانه هنگام انتخاب اين نام مجاز نمي باشد فراهم مي‌كند. "

 

وام با سپرده طلا در بانك ملي

۲۴ بازديد

وام با سپرده طلا در بانك ملي

 

اين وام به ضامن، چك يا سفته نياز ندارد و طلا تنها ضامن وام است. البته اگر نيازي به وام نداريد و فقط مي‌خواهيد طلاي خود را براي نگهداري در بانك بگذاريد، 2.33? از ارزش كل طلا را براي بيمه و بسته بندي پرداخت مي‌كنيد و طلاي شما به بانك واريز مي‌شود و يك سند در هر زمان ارائه مي‌شود. شما مي‌خواستيد برويد و طلاهاي خود را بگيريد.

 براي هر گرم طلاي 17 يا 18 عيار كه وام گيرنده دريافت مي‌كند، مي‌توانيد 10 هزار تن وام دريافت كنيد. بنابراين براي بدست آوردن 2 ميليون تن بايد 200 گرم طلا به بانك بدهيد.

 نكته مهم اين است كه اين بانك فقط طلاي تزئيني را به عنوان ضمانت وام شما مي‌پذيرد و شما نمي‌توانيد سكه بگذاريد.

 براي دريافت وام بايد در سيبا حساب داشته باشيد. عدم وجود مطالبات معوق، شرط ديگر دريافت اين وام است. هنگام مراجعه به بانك كارت ملي براي پر كردن مدارك خود، حتماً با يك عكاس همراه باشيد.

بازپرداخت وام با سپرده طلا در بانك ملي:

 

https://talaparsi.ir/%d9%88%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac/

وام‌هاي داراي سپرده طلا نزد بانك ملي: وام‌ها به هيچ عنوان به صورت اقساطي بازپرداخت نمي‌شوند. وام گيرنده بايد كل وام را پس از يك سال به بانك بازپرداخت كند و طلا را بازپرداخت كند، بدون اينكه ماهيانه اقساط آن را پرداخت كند.

 

اما اگر به دلايلي وام گيرنده قادر به بازپرداخت وام نباشد، مي‌تواند با پرداخت هزينه سالانه 11? از كل وام، كه مي‌تواند حداقل براي 4 سال تمديد شود، به بانك مراجعه و وام را براي يك سال ديگر تمديد كند..

 

سرعت گرفتن وام با سپرده طلا در بانك ملي:

به دليل محدوديت منابع افراد براي دريافت وام جعلي، بايد سه يا چهار ماه در صف منتظر بمانند اما به دليل اينكه شرايط دريافت وام در بانك‌هاي ديگر بسيار سخت شده است. مردم ترجيح مي‌دهند طلاي تزئيني خود را براي دريافت اين وام در بانك بگذارند، گرچه ارزش طلا بسيار بالاتر از وام دريافتي است.

افرادي كه مي‌خواهند با وام گرفتن طلا از بانك كارگشايي وام دريافت كنند مي‌توانند به يكي از شعب اين بانك در خيابان مولوي مراجعه كنند. با ورود به بانك با 2 خط زرد و قرمز مواجه خواهيد شد. خط قرمز به معناي گرفتن وام است و خط زرد به معناي تسويه وام است.

 

با پيروي از دو خط از ابتداي شعبه، وي مشتريان را با مراحل مختلف دريافت و بازپرداخت وام در ازاي وام‌هاي طلا آشنا مي‌كند. اگر فرآيند ارزيابي طلا به درستي انجام شود، طلاي مشتري بسته بندي و لاك مي‌خورد. مشتري پس از گذراندن اين مرحله به پيشخوان پرداخت مراجعه كرده و وام خود را بهمراه قرارداد اصلي دريافت مي‌كند.

 

طبق گفته رئيس شعبه و مردم، روند وام 30 دقيقه طول خواهد كشيد.

 

ارائه بانك كارگشايي براي وام‌هاي داراي سپرده طلا در بانك ملي:

خوشبختانه اكثر مشتريان از كار اين بانك راضي هستند اما مشكل آنها در ميزان وام پرداختي توسط بانك كارگشايي عمدي است. بيشتر مشتريان اين بانك وقتي نياز فوري به وام دارند، مي‌آيند اما از مبلغي كه براي طلاي خود دريافت مي‌كنند راضي نيستند.

به گفته رئيس شعبه كارگشاي، بسياري از افراد براي دريافت وام‌هاي 100000 يا 200،000 تني به شعبه مراجعه مي‌كنند، اما طبق قانون فعلي امكان افزايش مبلغ اين وام توسط بانك وجود ندارد.

در نهايت، اگر بانك مركزي اجازه دهد سقف اعتبار را براي بانك افزايش دهد، كار بسياري از افراد كارساز خواهد بود.

اثرات زعفران بر درمان بيماري‌هاي تنفسي

۲۲ بازديد

اثرات زعفران بر درمان بيماري‌هاي تنفسي

 

 

از آنجايي كه گياهان دارويي اثرات و عوارض جانبي كمتري نسبت به داروهاي شيميايي دارند، امروزه استفاده از آن‌ها در طول روند درمان انواع بيماري‌ها مورد توجه بيشتري قرار گرفته است. زعفران به عنوان يكي از گياهان دارويي جايگاه ويژه‌اي در كشورهاي مختلف بخصوص ايران پيدا كرده است. كلاله زعفران از گياهي با نام علمي crocus sativus گرفته مي‌شود كه از خانواده زنبقيان به شمار مي‌رود. علاوه بر استفاده از زعفران به عنوان چاشني و طعم‌دهنده انواع غذاها و نوشيدني‌هاي مختلف، اين گياه از ديرباز تاكنون به عنوان دارو در درمان بيماري‌ها و اختلالات متعددي استفاده مي‌شده است. از جمله اين اختلالات مي‌توان به مواردي همچون سرفه، آسم، برونشيت، اختلالات معده، افسردگي، آلزايمر، نفخ، اختلالات قاعدگي و حتي سرطان اشاره نمود.

براي اطمينان در خريدي بدون واسطه و با قيمت مناسب به صفحه خريد زعفران بهرامن مراجعه كنيد. قيمت زعفران بهرامن در مقايسه با كيفيت اين محصول عامل رقابتي در فروش اين ادويه گرانبهاست.

 

 

آسم يك بيماري تنفسي است كه به صورت التهاب در مجاري تنفسي نمايان مي‌شود. اين التهاب در برخي افراد باعث بروز حملات متعدد تنفسي، تنگي نفس، خس خس و گرفتگي سينه و سرفه‌هاي مداوم بخصوص اوايل روز و نيمه‌هاي شب مي‌شود. اين بيماري منجر به افزايش راديكال‌هاي آزاد در بدن شده و نهايتا تنفس را در فرد مبتلا دچار مشكل مي‌نمايد. پژوهش‌هاي اخير نشان داده‌‍اند افزايش مصرف مواد حاوي آنتي اكسيدان در كاهش اثرات ناشي از بيماري آسم بسيار موثر است. كلاله زعفران به عنوان يكي از مواد غذايي شناخته شده داراي عناصر بسيار زيادي است. مطالعات متعددي در رابطه با تشخيص تركيبات متعدد زعفران انجام شده و تاكنون حدود 150 تركيب فعال در زعفران شناسايي شده كه مهمترين آن‌ها كروسين، پيكروكروسين و سافرانال است؛ زعفران سرشار از آنتي‌اكسيدان و ريبوفالوين نيز مي‌باشد. در طب سنتي كشورهاي مختلف از جمله يونان، ايران و ... از زعفران به عنوان يك داروي آرام‌بخش و مسكن استفاده مي‌شده است. از خواص ديگر زعفران مي‌توان به ضد اسپاسم و گرفتگي، ضد افسردگي، ضد تورم و التهاب و تسكين‌دهنده سرفه در آسم و سياه سرفه و به طور كلي درمان بيماري‌هاي ريوي اشاره نمود. در پژوهش ديگري ثابت شده است كه زعفران و سافرانال موجود در آن اثرات ضد سرفه داشته و در درمان گلو درد، سر درد و ... به صورت مسكن عمل مي‌نمايد و منجر به افزايش اكسيژن‌رساني به بافت‌هاي متعدد بدن مي‌شود.

 

به طور كلي مي‌توان نتيجه گرفت زعفران به اين دليل كه حاوي آنتي اكسيدان زيادي مي‌باشد، در كاهش اثرات ناشي از بيماري‌هاي تنفسي گوناگون و كاهش سرفه به شكل موثري عمل مي‌نمايد.

 

منبع : نامه نيوز

قابليت ضبط صدا در دوربين مداربسته

۲۲ بازديد

قابليت ضبط صدا در دوربين مداربسته

 

امروزه يكي از متداول ترين سوالاتي كه از طرف مصرف كنندگان دوربين مدار بسته مطرح مي شود، قابليت ضبط صدا توسط اين دستگاه هاي نظارتي مي باشد كه با توجه به شرايط نظارت، مي تواند كاربردهاي خاص خود را داشته باشد. آيا ضبط صدا در تمامي دوربين هاي مدار بسته امري شدني است يا خير؟ بي شك مي توان اين قابليت را به عنوان يكي از امكانات ويژه و كاربردي در سيستم هاي نظارتي تلقي كرد. اما نكته اي كه بايستي در اين جا به آن دقت شود اين است كه تمامي دوربين هاي مداربسته قادر به ضبط صدا نمي باشند و تنها درصد كمتري از آن ها در بازار موجود اند كه از قابليت ضبط صدا و همچنين ميكروفون پشتيباني مي كنند. شايد بتوان گفت كه دليل توليد كمتر اين نوع دوربين مداربسته را بايستي در كاهش هزينه و همچنين در دلايل حقوقي آن دانست. البته در اين ميان نبايد نا اميد شد، زيرا بسياري از دستگاه هاي ضبط كننده تصوير (XVR,NVR,DVR) با وجود امكان پذير نبودن قابليت ضبط صدا توسط دوربين مدار بسته، اين بستر را براي شما فراهم مي سازند كه در كنار مشاهده تصاوير، ضبط صدا را هم در اختيار داشته باشيد. همانطور كه مي دانيد دوربين هاي مداربسته از انواع و تكنولوژي هاي گوناگوني برخوردار هستند كه هر كدام متناسب با نياز مصرف كنندگان طراحي شده اند. ايجاد قابليت ضبط صدا در دوربين مداربسته، بنا به تكنولوژي مورد استفاده در آن ها در نظر گرفته مي شود. به طور كلي دوربين هاي مدار بسته در دو دسته آنالوگ (AHD) و تحت شبكه (IP) قرار مي گيرند كه در ادامه قصد داريم به بررسي قابليت ضبط صدا در اين دو نوع تكنولوژي دوربين مدار بسته و ضبط كننده هاي آن ها بپردازيم، همراه ما باشيد.

ضبط صدا در دوبين مداربسته آنالوگ (AHD)

تكنولوژي آنالوگ به عنوان يكي از ساده ترين تكنولوژي ها در سيستم هاي نظارتي به شمار رفته و پشتيباني مستقيم از قابليت ضبط صدا در اين نوع دوربين ها، به ميزان بسيار اندكي مشاهده شده است. از اين رو وظيفه ضبط صدا در دوربين مدار بسته آنالوگ، اغلب به عهده ضبط كننده هاي تصوير آنان يعني DVR و يا XVR ها مي باشد. شما به راحتي مي توانيد به واسطه استفاده از دوربين مداربسته AHD و يك ضبط كننده اي كه از ورودي هاي صدا پشتيباني كند، از قابليت ضبط صدا بهره ببريد. به طور مثال ممكن است در يك مدل دستگاه دي وي آر 6 كاناله (پشتيباني از 6 دوربين مداربسته)، از 6 پورت ورودي صدا استفاده شده باشد كه با اتصال ميكروفون هايي جداگانه در كنار دوربين مدار بسته (كه بايستي سيمي مجزا همانند سيم دوربين مداربسته كشيده شود)، از قابليت ضبط صدا بهره ببريد.

yt4g_z12.jpg

اين نكته را هم بدانيد:
ميكروفون هايي كه در جهت ثبت و ضبط صدا در سيستم هاي نظارتي ارائه شده اند داراي مدل هاي مختلف و متنوعي مي باشند كه ساده ترين آن ها تنها از يك ميكروفون خالي بهره مي برند. ميكروفون هاي پيشرفته تري نيز در بازار موجود مي باشند كه قابليت تنظيم و كنترل شدت صدا را فراهم آورده اند.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن    نصب دوربين مداربسته   

ضبط صدا در دوربين مداربسته تحت شبكه (IP)

در داخل بسياري از دوربين هاي تحت شبكه يا IP، يك ميكروفون به صورتي پيش فرض جهت شنود صدا تعبيه شده است. شما مي توانيد با تهيه اين نوع دوربين ها و فعال نمودن قابليت صدا در آن ها علاوه بر مشاهده تصاوير، صداي محيط اطراف را هم در اختيار داشته باشيد. در دوربين مدار بسته تحت شبكه، علاوه بر پورت تغذيه POE كه وظيفه انتقال داده ها و تامين برق دوربين را عهده دار است، از يك پورت ديگري هم جهت اتصال ميكروفون استفاده شده است كه برق مورد نياز ميكروفون را تامين مي كند. پس از اتصال ميكروفون به منبع تغذيه مي توانيد با مراجعه به تنظيمات دوربين IP و Enable نمودن Audio، ويژگي ضبط صدا را فعال كنيد. بايد توجه داشته باشيد كه در اغلب دوربين هاي تحت شبكه، صدا به وسيله ميكروفون هاي تعبيه شده در داخل دوربين مداربسته دريافت و به دستگاه ضبط كننده (NVR) منتقل مي شود و سعي شده است تا از اتصال ميكروفون جداگانه به دستگاه پرهيز شود. البته دستگاه هاي NVR و حتي XVR هايي موجود مي باشند كه با قابليت پشتيباني از ميكروفون جداگانه، امكان شنود صدا را براي مصرف كنندگان تدارك ديده اند. در اين صورت شما مي توانيد به تعدادي كه اين دستگاه ها به شما اجازه مي دهند، به سيستم مداربسته تحت شبكه خود ميكروفون آنالوگ اضافه نماييد.

دوربين مدار بسته امكان ضبط صدا را به صورت مداوم دارد؟

اين موضوع كاملا بستگي به دوربين مدار بسته Turbo HD و تنظيمات دستگاه ضبط كننده شما دارد. دوربين هاي مدرني در صنعت سيستم هاي نظارتي ارائه شده اند كه قابليت تنظيم ايجاد وقفه و يا ضبط صدا را به صورتي مداوم براي كاربران مهيا ساخته اند. با اين وجود داشتن توانايي ضبط صدا توسط دوربين مدار بسته بدين معنا نمي باشد كه صدا در هر لحظه در حال ضبط شدن است. اين تنظيمات كاملا در دست كاربر و يا اپراتور مي باشد.

كيفيت ضبط صدا در دوربين هاي مداربسته چگونه است؟

به طور كل هرچه ميكروفون هاي قابل نصب در كنار دوربين هاي آنالوگ و يا دوربين مدار بسته هاي تحت شبكه شما به روزتر و يا مدرن تر باشند، قدرت ضبط صداي بيش تري را در اختيار خواهيد داشت. توانايي اكثر دوربين هاي آنالوگ و تحت شبكه در ضبط صدا كاملا مثال زدني است. البته بايد در نظر داشت كه استفاده از اين نوع دوربين مداربسته در مكان هايي شلوغ، شما را در تشخيص صداهاي افراد دچار مشكل مي كند. در همين راستا هرچه محيط ساكت تر باشد ضبط صدا با كيفيتي مطلوب تر همراه خواهد بود. شايان ذكر است كه فاصله دوربين با فرد مورد نظر در كيفيت ضبط صدا مي تواند بسيار تاثير گذار باشد. به طور معمول اگر افراد با دوربين مدار بسته به ميزان كمتر از 6 متر فاصله داشته باشند (به شرط وجود محيطي آرام)، دوربين مي تواند به خوبي صدا را ثبت و ضبط نمايد.

آيا ضبط صدا توسط دوربين مدار بسته قانوني مي باشد؟

در بسياري از كشورها همچون ايران، قوانيني در جهت ضبط صدا با سيستم دوربين مدار بسته وضع شده است كه برخي از اين قوانين يك طرفه مي باشند. در واقع اين قوانين بيانگر اين است كه ضبط صدا با دوربين مدار بسته مي تواند حريم شخصي افراد را نقض كند. مسلما كسي دوست ندارد كه مكالمات شخصي اش شنود و همچنين ثبت و ضبط شود. به همين سبب نصب دوربين مدار بسته بايستي با آگاهي كامل افراد آن محيط انجام گيرد. همچنين برخي از قوانين، حاكي از نصب غير قانوني دوربين مدار بسته با قابليت ضبط صدا (حتي با آگاهي افراد) مي باشد. پس به منظور شنود و ثبت مكالمات بايد دلايل مستحكمي داشته باشيد تا مشكلاتي كه باعث ضرورت نصب دوربين مداربسته با قابليت ضبط صدا مي شود مشخص شوند.

از كجا بفهميم دوربين مداربسته صدا ضبط مي كند ؟

حتما شده در محيط كاري خود برايتان سوال شده باشد دوربين مداربسته اي كه در اتاق شما قرار دارد صدا ضبط مي كند يا خير. حالا از كجا بفهميم دوربين مداربسته صدا ضبط مي كند؟ سعي كرديم، در اين مقاله با نشان دادن چند راه ساده؛ به شما ياد دهيم چه دوربين هايي و به چه طريقي صدا را ضبط مي كنند. پس با ما همراه باشيد تا در مورد تمام نكات دوربين مداربسته با قابليت ضبط صدا آشنا شويد:

  1. دوربين مداربسته ميكروفن دار را چگونه بشناسيم؟
  2. شناسايي ميكروفن هاي خارجي دوربين مداربسته
  3. شناسايي ميكروفن دوربين با دستگاه ميكروفن ياب
  4. كيفيت ضبط صدا دوربين مداربسته چگونه است؟
  5. دوربين مداربسته ميكروفن دار تا چه فاصله اي را مي شنود؟
  6. آيا ضبط صدا با دوربين مداربسته قانوني است؟

1- دوربين مداربسته ميكروفن دار را چگونه بشناسيم؟

به صورت كلي دوربين هاي مداربسته به دو دسته دوربين هاي آنالوگ و دوربين هاي IP دسته بندي مي شوند. هر دو اين دوربين ها مي توانند قابليت ضبط صدا نيز داشته باشند. در ادامه نحوه شناسايي دوربين آنالوگ و اي پي با قابليت ضبط صدا را آموزش مي دهيم.

شناسايي دوربين هاي آنالوگ با قابليت ضبط صدا

دوربين هاي آنالوگي كه داراي قابليت ضبط صدا هستند علاوه بر كابل برق و تصوير داراي يك كابل مجزا جهت ضبط صدا نيز مي باشند. روي دستگاه DVR نيز پورت ورودي ميكروفن نصب شده. بنابراين هنگام ضبط تصاوير صدا نيز ضبط مي شود.

يكي ديگر از راه هاي تشخيص ضبط صدا در دوربين مداربسته آنالوگ وجود ميكروفون در اطراف دوربين است. شما مي توانيد با مشاهده اطراف دوربين متوجه شويد آيا ميكروفن وجود دارد يا خير. البته بايد به اين نكته توجه كنيد كه ممكن است ميكروفن به صورت مخفي در قاب دوربين كار گذاشته شود كه قابل شناسايي نباشد.

همچنين مي توانيد در صورتي كه از مدل دوربين آگاهي داريد مشخصات آن را در گوگل جستجو كنيد. آنگاه متوجه خواهيد شد كه دوربين صدا ضبط مي كند يا خير.

 تي وي تي  

شناسايي دوربين هاي IP با قابليت ضبط صدا

يك دسته از دوربين هاي IP هستند كه داراي ميكروفن داخلي اند. راه تشخيص آن هم اين است كه بر روي كيس اين دوربين ها سوراخي تعبيه شده است. بنابراين اگر در مركز دوربين داراي سوراخ باشد به احتمال زياد دوربين مجهز به قابليت ضبط صدا است.

برخي از مدل هاي دوربين مداربسته اي پي داراي حرف S در پايان پارت نامبر خود هستند. حرف S مخفف Sound Support مي باشد. به اين معني كه اين مدل دوربين قابليت اتصال به ميكروفن خارجي را دارند. به اين ترتيب احتمال دارد در فاصله شعاع يك متري دوربين ميكروفن جاسازي شده باشد. بنابراين بهتر است در فاصله يك متري به دنبال حفره يا سوراخي باشيد كه احتمالا ميكروفون در آنجا قرار دارد.

 

 

2- شناسايي ميكروفن هاي خارجي دوربين مداربسته:

كلا ميكروفن هاي خارجي دوربين مداربسته از نظر ظاهري به سه دسته تقسيم مي شوند.

  • ميكروفن سوزني:  به ميكروفن هاي سوزني به به دليل ساختار ظريفي كه دارند، ميكروفن هاي مخفي نيز مي گويند. مي توان اين مدل از ميكروفن را در داخل داكت جاگذاري كرد.
  • ميكروفن باكس:  ميكروفون هاي باكس بدنه اي مستطيلي شكل دارند. در اين مدل پيچي براي تنظيم صدا بر روي آن قرار دارد.
  • ميكروفن گلفي:  بدنه اين ميكروفن ها به شكل توپ گلف است. اين ميكروفون ها بسيار سبك و كم حجم بوده و با ولتاژ ? الي ?? ولت كار مي كنند.

 

بنابراين اگر شي مشابه يكي از شكل هاي بالا، اطراف دوربين مداربسته مشاهده كرديد. احتمال دارد كه ميكروفون باشد.

3- شناسايي ميكروفن دوربين مداربسته با دستگاه ميكروفن ياب

در بازار دستگاه هايي جهت شناسايي ميكروفن وجود دارد كه عملكردشان بر اساس فركانس و سيگنال مي باشد. هنگام كار كردن با اين دستگاه ابتدا بايد تمامي سيستم هايي كه كه فركانس ايجاد مي كنند مثل: مودم، گوشي موبايل، لب تاب، سيستم هاي راديويي و .. خاموش كنيد.

سپس دستگاه شنود سنج را روشن كنيد و شروع به جستجو كنيد. به محض نزديك شدن دستگاه به ميكروفن دستگاه از طريق آلارم دادن و تندتر چشمك زدن ال اي دي هايي كه در آن تعبيه شده محل ميكروفن جاسازي شده را نشان مي دهد.

4- كيفيت ضبط صدا دوربين مداربسته چگونه است؟

اصولا كيفيت ضبط صدا در دوربين هايي كه داراي ميكروفن خارجي هستند نسبت به دوربين هايي كه ميكرفون بر روي خود دوربين تعبيه شده، كيفيت صداي بهتري دارند. اما در حالت كلي كيفيت ضبط صدا دوربين هاي مداربسته آنالوگ و IP قابل قبول هستند.

5- دوربين مداربسته ميكروفن دار تا چه فاصله اي را مي شنود؟

حال كه پاسخ اين سوال كه از كجا بفهميم دوربين مداربسته صدا ضبط مي كند را يافتيد؛ ممكن است اين سوال برايتان پيش بيايد اين دوربين ها تا چه فاصله اي صدا ضبط مي كنند. چنانچه فاصله فردي كه در حال صحبت است از دوربين زياد باشد كه حتي يك فرد عادي هم به سختي بتواند آن صدا را بشنود. قاعدتا دوربين هم قادر به ضبط صداي آن فرد نخواهد بود.

به طور كلي تقريبا اكثر دوربين هاي مداربسته ميكروفن دار تا فاصله 6 متري (اگر در محيط سر و صدا نباشد و كاملا ساكت باشد) صدا را به صورت قابل قبولي ضبط مي كند. صحبت هاي در گوشي هم در فاصله كمتر از 2 متر قابل ضبط است.

6- آيا ضبط صدا با دوربين مداربسته قانوني است؟

طبق اصل 25 قانون اساسي هر گونه استراق سمع و نظارت بر زندگي خصوصي ديگران خلاف مقررات قانوني مي باشد. از اين رو هر گاه استفاده از دوربين مداربسته با ضبط صدا حريم خصوصي افراد را تحت تاثير قرار دهد بدين معني است كه جرم صورت گرفته است.

اما  آيا استفاده از دوربين مداربسته ميكروفن دار جرم نيست؟  استفاده از دوربين مداربسته با قابليت ضبط صدا اگر حريم خصوصي فرد را نقض نكند و به افراد آن محيط اطلاع داده شود و همچنين در محدوده ملك شخصي فرد باشد، مشكلي ندارد.

به عنوان مثال؛ در شركت ها و سازمان ها كه مديران به كارمندان اطلاع رساني كرده اند كه اين مكان مجهز به دوربين مداربسته ميكروفن دار است. نصب اين دوربين ها تا زماني كه سواستفاده اخلاقي از آن صورت نگيرد، ممانعت قانوني ندارد.

دانلود فيلم World War Z 2013

۲۱ بازديد

دانلود فيلم World War Z 2013

aoss_z5.jpg

مامور سازمان ملل گري لين سفري بين المللي را آغاز مي كند تا مانع از گسترش نسل زامبي ها شده و از جان مردم و خانواده خود در برابر حمله آنها محفاظت كند.

اطلاعات تكميلي فيلم World War Z 2013 :

كارگردان : Marc Forster

نويسنده ها : Matthew Michael Carnahan , Drew Goddard

بازيگران : Brad Pitt, Mireille Enos, Daniella Kertesz

كشور : USA | UK | Malta

زبان : English | Spanish | Hebrew | Arabic

تاريخ انتشار : ?? June 2013 (USA)

شناخته شده به اسم : World War Z

لوكيشن فيلمبرداري : Lulworth Cove, Weymouth, Dorset, England, UK

كمپاني سازنده : Paramount Pictures, Skydance Media, Hemisphere Media Capital

 

Box Office فيلم World War Z 2013 :

بودجه فيلم : $???,???,??? (estimated)

هفته اول ايالت متحده : $??,???,???, ?? June 2013

Gross USA: $202,359,711

Cumulative Worldwide Gross: $540,007,876

فيلم جنگ جهاني زد به كارگرداني مارك فورستر در سال ???? ساخته شده است. اين فيلم محصول كشور آمريكا و در ژانر علمي تخيلي مي‌باشد. در اين فيلم برد پيت، ميري انوس، جيمز بج ديل , متيو فاكس به هنرمندي پرداخته‌اند.

آپنود